Jurnal de Trestie – Back to school

image

Cutie cu caiete si carti, markere si creioane colorate, cantitati impresonante de post-it-uri, cafea!!!

Bine, bine, recunosc că articolul acesta este un pic anacronic întrucât promoțiile back-to-school încep abia undeva după 15 august. Dar aici este altă situație. Anul acesta îmi concentrez eforturile în direcția dezvoltării profesionale. Si, da, scriind asta, știu cat de sec sună.  (Concentrez eforturile  sinonim cu mănânc timpul liber și finanțele, am capul plin de teorii cu care imi stresez amicii și pisicii, nu am mai citit ficțiune de jumătate de an și sunt în sevraj)

Obiectivul de atins este, pe termen scurt, obținerea certificatului TKT, Teaching Knowledge Test. Pe termen lung, tot teancul ăsta de cărți (la care se adaugă încă vreo 5 cărți citite și returnate deja și încă vreo 200 aflate pe o Listă de Lecturi în așteptare și veșnică expansiune), sper să îmi ofere ceva mai multa structură în predare și ceva idei noi.

Din păcate, am simțit întotdeauna că toate cursurile incluse în faimosul modul psihopedagogic din facultate nu m-au ajutat foarte tare. Multă teorie, infimă practică și pagini întregi dictate și copiate dar nerumegate. De asemenea, toată teoria asta s-a dovedit neputincioasă atunci când m-am trezit în prima oră de meditație sau în prima lecție cu o clasă întreaga. Ce nu te învață la școală, e ce să faci când nu te ascultă pentru că le e somn sau foame sau sete sau au avut teză la mate cu o oră înainte. Ce să faci când ai găsit cea mai faină poveste din toate timpurile și ei nu au chef sa te asculte. Cum să identifici cauzele acestor situații, e de la căldură, e de la lipsa celor șapte ani de acasă, sau doamne fereşte, e de la mine? Dacă cumva nu mă asculta pentru că greșesc pe undeva?

Sunt fericită de multă vreme pentru că am șansa să muncesc fără să simt că muncesc. Să plec la treabă dimineața zâmbind și nu plângând (am fost și pe acolo). Şi atunci cred că e datoria mea să fiu din ce în ce mai bună în ceea ce fac și din ce în ce mai sigură și profesionistă.

Scurtă şi inițială listă de lecturi:
* Dealing with Difficulties – Luke Prodromou and Linsday Clandfield, Delta Publishing
* The TKT Course – Mary Spratt et al., Cambridge
* English for Primary Teachers – Mary Slattery and Jane Willis, Oxford
* Storytelling with Children – Andrew Wright, Oxford
* Creating Stories with Children – Andrew Wright, Oxford
* Games for Language Learning – Andrew Wright et al, Cambridge
* Teaching and Learning in the Language Classroom – Tricia Hedge, Oxford
* About Teaching – Scott Thornbury, Cambridge
* Challenging Children – Henk van Oort, Delta Publishing
* Handing Over (NLP-based activities for language learning) – Jane Revell and Susan Norman, Saffire Press

About danymavlea

Literature corrupted mind, avid reader, occasional writer and illustrator, crazy cat lady in the making, teacher, daughter and friend.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s